سفارش تبلیغ
صبا ویژن

در التهاب انتظار فرج...

 

یک شنبه شب هفته جاری گروهی به نام اخوان الرضوان با حمله به دفتر مرکزی شرکت نستله در ایران نمای بیرونی و تجهیزات امنیتی این شرکت را با اصابت چندین کوکتل مولوتف به آتش کشیدند.

به گزارش رجانیوز به نقل از شبکه ایران،یک شنبه شب هفته جاری گروهی به نام اخوان الرضوان با حمله به دفتر مرکزی شرکت نستله در ایران نمای بیرونی و تجهیزات امنیتی این شرکت را با اصابت چندین کوکتل مولوتف به آتش کشیدند.

این گروه در اعلامیه ای که در سایت اینترنتی خود منتشر کرده است دلیل این اقدام خود را عدم تحریم و اخراج این شرکت اسرائیلی با توجه به غیر قانونی و غیر شرعی بودن فعالیت این شرکت و همچنین فرمان مقام معظم رهبری مبنی بر حساسیت نشان دادن مسلمین نسبت به این امور ذکر کرده اند.

نستله یک کمپانی تغذیه بین‌المللی است که در سال 1866 میلادی در سوئیس توسط هانری نستله تاسیس شد و اکنون در 100 کشور جهان، 350 شعبه دارد.

محصولات غذایی نسکافه، سرلاک، مگی، کافی میت و ... از جمله تولیدات این شرکت در سطح جهانی است.

نستله در سال 1998 جایزه جوبیلی (Jubilee Award) را از دست نخست وزیر وقت رژیم صهیونیستی (بنیامین نتانیاهو) دریافت کرد. این جایزه به بزرگترین شرکت‌های تامین کننده اقتصاد اسرائیل اعطا شده است.

این شرکت در سال 2000 میلادی، مبلغ 6/14 میلیون دلار به صندوق غرامت هلوکاست واریز کرده است.

شرکت نستله مالک 1/50 درصد سهام شرکت اسرائیل Osem (از بزرگترین شرکت‌های غذایی اسرائیل) است و آمریکا سالانه 24 میلیون دلار را به ازای سرمایه‌گذاری در اسرائیل به این شرکت اعطا می‌کند.

نام شرکت نستله به دلیل ارتباط وثیق اقتصادی با رژیم صهیونیستی، در لیست معتبر‌ترین نهادهای بین‌المللی تحریم اسرائیل موجود است و تاکنون در نقاط مختلف جهان این شرکت توسط گروه‌های مختلف مسلمان و غیرمسلمان، به دلیل کمک به رژیم صهیونیستی تحریم شده است.

گفتنی است که نستله در ایران عملاً فعالیت‌های خود را از سال 2001 با خرید امکانات تولیدی موجود از یک شرکت داخلی (در محمدیه قزوین) با تولید نسکافه، کافی میت، مگی و ... آغاز کرد.

رئیس نستله ایران یک غیرایرانی به نام «پیر تروبا» است و پرسنل آموزش دیده این شرکت 180 نفر می‌باشند.

اکنون نستله بیش از 4000 پرسنل در بیش از 10 شعبه اصلی در سرزمین‌های اشغالی دارد که یکی از مهمترین شعب آن، در شهرک صهیونیستی سدیروت (واقع در مناطق اشغالی نوار غزه) به مساحت 700 متر مربع می‌باشد.

این اقدام در حالی صورت گرفت که در اعتراض به فعالیت این شرکت ، در زمان برگزاری نمایشگاه کتاب گروهی از دانشجویان با تجمع در مقابل غرفه این شرکت در مصلی تهران از ادامه فعالیت آن در نمایشگاه کتاب جلوگیری کردند و که اعتراضات منجر به پایین کشیده شدن بنر تبلیغاتی این شرکت شد.

همچنین در سال تحصیلی گذشته تعدادی از تشکل های دانشجویی حامی قدس با برگزاری همایش ها و تجمعاتی خواستار جلوگیری از ادامه فعالیت شرکت های حامی رژیم صهیونیستی در ایران شده بودند.


ارسال شده در توسط محسن...