سفارش تبلیغ
صبا ویژن

در التهاب انتظار فرج...

پاسخ به چند شبهه و شایعه از زبان رئیس جمهور

به نام خدا

 

همان طور که انتظار می رفت، متأسفانه تخریب گران و شایعه سازان که دیگر امروز همه مردم اهداف آنان را به خوبی می شناسند، در این ساعات آخر اقدامات خود را تشدید کرده اند. در این خصوص  لازم میدانم نکاتی را متذکر شوم:

 


1- دولت نهم از نخستین روزهای فعالیت، عزم خود را برای مبارزه با اشرافیت برخی مسوولین و برخورد با فساد جزم کرده بود. ما در این چهار سال سعی کردیم تا جایی که می توانیم بدون سر و صدا به مبارزه با اشرافیت و فساد بپردازیم تا هم آرامش کشور و مردم عزیزمان حفظ شود و هم فشار ناشی از مبارزه با زیاده خواهان به مردم منتقل نشود.
چه بسیار دست های زیاده خواهی که از سفره بیت المال قطع، و چه بسیار اموالی که از اسراف و اتلاف آن جلوگیری شد.
ما در این چهار سال با همه توش و توان خود بر عهد و پیمانی که با مردم بستیم وفادار ماندیم. اما در آستانه انتخابات،جریان ویژه خوار، فرصت طلب و تمامیت خواهی  که خود را در آستانه انزوای کامل می دید دست به اقداماتی زد که چاره ای جز افشای پاره ای از حقایق و واقعیات باقی نگذاشت.
افشای پشت پرده این جریان لازمه ادامه مبارزه با پدیده اشرافیت بود که در زمان خود به انجام رسید.
اعلام مستقیم و آشکار و زودهنگام این مسایل، اگرچه از فشارهای وارده بر دولت می کاست  اما هزینه های زیادی را به مردم تحمیل می کرد. ما هرگز در مبارزه با مفاسد کوتاهی نکردیم و به فضل الهی و با حمایت مردم، این مسیر را با تمام توان ادامه خواهیم داد. البته باز هم تأکید می کنم که دولت ادامه این مبارزه را با  آرامش دنبال خواهد کرد و اجازه نخواهد داد که فضای  عمومی کشور ملتهب شود.
2- می گویند در این دوره به مسائل فرهنگی توجه نشده، با موسسات انتشاراتی برخورد شده، و در مقابل افکار و اندیشه های خرافی و انحرافی ترویج شده است!
این درحالی است که تا کنون در این دولت بیش از 1450  موسسه انتشاراتی مجوز نشر گرفته اند و  تنها چهار موسسه انتشاراتی آن هم به دلیل ترویج افکار و اندیشه های خرافی و انحرافی تعطیل شده اند! این آمار، با ارقام و اعداد مشابه در هیچ دوره ای قابل قیاس نیست. ببینید دروغ پراکنی و شبهه سازی مخالفین دولت تا بکجا است!
3-تلاشهای این دولت برای تکریم حقیقی شان و منزلت زنان بی سابقه است. وقتی می بینم عده ای فقط در ایام انتخابات به یاد زنان می افتند و با کارهای نمایشی قصد فریب و استفاده ابزاری از موضوع بانوان را دارند تأسف می خورم. کدام شاهد صادقی است که بتواند حمایت این دولت از بانوان و تقویت جایگاه زنان و خانواده را منکر شود. انتصاب نمایشی چند زن بعنوان مدیر یا  وزیر مشکلی را از عموم  زنان حل نمی کند و ما هرگز حاضر به فریب افکار عمومی نبوده ایم. انتصاب بانوان در پست های مدیریتی در این دولت  بر اساس شایستگی و توانمندی های علمی و اجرایی آنان بوده است.
4-بیشترین ضربه به مافیای تهیه و توزیع مواد مخدر در دولت نهم وارد شده است. ما چون اقدامات قبلی را کافی نمی دانستیم برای برخورد قاطع با این پدیده شوم مطالعه، برنامه ریزی و سازماندهی  دقیقی  کردیم. در کنار مبارزه مستقیم با اعتیاد، دولت راهکارهای اصولی را برای  اشتغالزایی و تقویت بنیان خانواده و تسهیل ازدواج جوانان و افزایش آگاهی های فرهنگی دنبال می کند. برنامه دیگر دولت در این زمینه حمایت از خانواده های آسیب دیده و کمک به نجات مبتلایان بوده است.
5-پاکدستی و سلامت این دولت و خدمت صادقانه و بی منت آن بر کسی پوشیده نیست. مدتی است جنجال راه انداخته  و به استناد گزارش تفریغ بودجه دیوان محاسبات نقل محافل کرده اند که یک میلیارد دلار از پول نفت گم شده است! شایعه سازان و طراحان این شبهه خود بیشتر از هر کسی می دانند که اولا ساخت دولت نهم و خدمتگزاران ملت از این تهمت ها به دور است و ثانیا در اظهارات مسوولین دیوان محاسبات هم بارها آمده است که دراین موضوع تخلفی صورت نگرفته بلکه اشتباه محاسباتی است که با توضیحاتی که همکاران من داده اند چگونگی آن روشن شده است. از  آگاهان به امور مالی و محاسباتی می پرسم که چه زمانی می توان نتایج  ناشی از رسیدگی ها را تخلف نامید؟ مگرنه این است که نتایج رسیدگی باید به دادسرای دیوان محاسبات برود و دادستان پس از بررسی گزارش، دادخواست صادر نماید و سپس هیأت های مستشاری مبادرت به صدور رأی نمایند و در آخرین مرحله هم محکمه تجدیدنظر دیوان محاسبات، حکم به وقوع تخلف دهد؟ آیا این مراحل طی شده است؟ جز آنها که به دنبال بهانه برای ضربه زدن به دولت هستند آیا کسی می تواند بگوید نتایج رسیدگی های حسابرسان دیوان محاسبات موید وقوع تخلف است؟ من بر این گمانم که در پشت پرده این اظهارات کذب، توطئه ای برای خدشه وارد کردن به پیکره دولت اسلامی در جریان است.
6-از دیگر موضوعاتی که بهانه حمله به دولت قرار داده اند بحث واردات چای خارجی به کشور و ضربه زدن به تولید داخل بوده است. متأسفانه شایعه پردازان هیچ گاه به مستندات و سابقه موضوع اشاره نکردند. واقعیت این است که سازمان چای، در دولت قبل منحل گردید و به چای کاران گفته شد که به ازای حذف هر هکتار از باغات چای هفتصد هزار تومان به آ نها وام داده خواهد شد! البته بماند که از قِبل حذف سازمان چای و حذف تولید چای داخلی عده ای خاص منتفع و از محل واردات بی رویه چای پول کلانی به جیب زدند .آن چه که در این دولت بدان اهتمام شد توجه و مساعدت بیشتر به چایکاران و احیای مجدد سازمان چای برای یاری رساندن به چایکاران شمال کشور بود.
7-از همان روزهای آغازین دولت دغدغه من این بود یک فرد بازنشسته عائله مند با داشتن عروس و داماد و ... چگونه می تواند با حقوق و مزایای یکصدو بیست هزار تومان امرار معاش کند؟! تا اینکه با تلاش و برنامه ریزی گسترده  بحمدالله این مشکل تا حدودی برطرف شد و دریافتی این قشر ارزشمند و پرافتخار جامعه اصلاح گردید. حقوق و مزایای دیگر کارمندان و مستمری بگیران  جامعه نیز به همین منوال ترمیم شد و افزایش یافت اگرچه معتقدم هنوز تا نقطه مطلوب فاصله داریم. می فرمایند که چرا این کار را دیر انجام داده اید؟عجبا! مسئله مهمی که سالیان دراز مغفول مانده بود و  از ابتدای دولت نهم روی آن کار شد و در اولین فرصت ممکن یعنی سال 1387  عملی شد را به عنوان نقطه ضعف این دولت برمی شمارند!
جالب است که مخالفین دولت اصلا به روی خود هم نمی آورند که پرداخت های دولت صرفا بر اساس بودجه مصوب مجلس است و دولت راسا امکان و اختیاری برای پرداخت های اضافی ندارد.
8-از جمله بهانه هایی که وسیله تخریب دولت قرار گرفت، انحلال سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور بود. همگان می دانند که نظام برنامه ریزی کشور در دولت نهم نه تنها از بین نرفت، بلکه  با اصلاحات به عمل آمده تقویت و تحکیم شد. برای اطلاع ملت شریف ایران  به اختصار می گویم که مستندات قابل توجهی مبنی بر ناکارآمدی سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور در این دولت و دولت های قبلی وجود دارد.
کاهش قدرت کارشناسی، کم رنگ شدن وظایف نظارتی،  ضعف نظام برنامه ریزی، درگیر شدن با فعالیت های جاری و اجرایی، انعطاف ناپذیری، حاکمیت فرهنگ بوروکراتیک بر ماموریت سازمانی و ... جملگی از دلایل ایجاد تغییر در سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور بود. آگاهان می دانند که در قانون اساسی نامی از سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور برده  نشده است و صرفا مسوولیت برنامه و بودجه کشور بر عهده رییس جمهور می باشد. در دولت نهم به جهت ایجاد ساز و کار مطمئن و کارآمد، برای توجه بیشتر  و بها دادن به تفکر و فرایند کارشناسی در اداره امور کشور، این سازمان به دو معاونت رییس جمهوری تبدیل شد تا  ضعف ها و نارسایی هایی که سالیان سال همه دولت ها را رنج می داد و خود به مانعی در برابر پیشرفت کشور تبدیل شده بود برطرف شود. اگر همه اسناد و مکاتبات داعیه داران امروز در خصوص ناکارآمدی سازمان مدیریت و برنامه ریزی سابق منتشر شود معلوم خواهد شد که سیاست بازی ها تا چه اندازه بر منافع ملت سایه افکنده است. ما معتقدیم که دستگاه ها و سازمان ها به خودی خود دارای اصالت نیستند بلکه آنچه اصالت دارد انجام صحیح مأموریت و وظایف برای پیشبرد اهداف کشور و تامین منافع مردم است.
9- دولتی را که تعهد و دیانت اعضایش شهره خاص و عام است به دوری و بی اعتنایی به علما و روحانیت متهم می کنند! در این زمینه فقط به چند نکته کوتاه اشاره می کنم:
برای اولین بار دولت ارتباطات خود را با علما و حوزه های علمیه به صورت نظام یافته و مستمر طراحی و اجرا کرده است.
ارتباطات تنگاتنگ دولت با علما و روحانیون در اقصی نقاط کشور به منظور  بهره گیری از فیوضات اخلاقی و معنوی و  دیدگاههای فقهی، علمی آنان بر قرار است.
چگونه ممکن است دولتی که گفتمانش ،گفتمان امام و انقلاب است، به عدم ارتباط و تعامل با علما و حوزه های علمیه متهم شود؟
گفتنی ها بسیار است اما در این مجال کوتاه به این مختصر اکتفا می کنم و باقی سخنان خود با شما را به فرصت نزدیک دیگری وا می نهم. از خدای متعال می خواهم که همواره ما را در صراط مستقیم خود ثابت قدم و استوار بدارد. عزیز و سربلند باشید.


ارسال شده در توسط محسن...