سفارش تبلیغ
صبا ویژن

در التهاب انتظار فرج...

داماد امام موسی صدر:
امام موسی صدر زنده است

آخرین خبری هم که در این مورد به ما رسید مربوط به سال 2002 است که طی آن عده ای از زندانیان سیاسی از زندان های لیبی آزاد شدند و بعضی از آنها که 30 سال دراسارت به سر می بردند در ماه رمضان همان سال (2002 میلادی) امام موسی صدر را در زندان ابوسلیم دیده بودند


به گزارش شیعه نیوز ، داماد امام موسی صدر گفت: اخباری که در طول سالهای گذشته و از منابع مختلف به دست خانواده امام موسی صدر رسیده حاکی از زنده بودن ایشان است و دلالت بر این دارد که وی در قید حیات و در زندان به سر می برد.

وی افزود: آخرین خبری هم که در این مورد به ما رسید مربوط به سال 2002 است که طی آن عده ای از زندانیان سیاسی از زندان های لیبی آزاد شدند و بعضی از آنها که 30 سال دراسارت به سر می بردند در ماه رمضان همان سال (2002 میلادی) امام موسی صدر را در زندان ابوسلیم دیده بودند و با او گفتگو کرده بودند.بنابراین اینکه تا آن زمان،ایشان زنده رویت شده نکته بسیار قابل توجهی است.

مهندس فیروزان با بیان اینکه در طول سالهای گذشته پیگیریهای فراوانی در مورد این مسئله صورت گرفته است افزود: هر قدر هم این بررسیها با جدیت وگستردگی صورت بگیرد باز هم در قیاس با شان ایشان و نیازی که جامعه امروز به اندیشه های امام موسی صدر دارد ،بسیار کم است.

وی افزود: بادر نظر گرفتن این مسئله تا حدودی ازاین بابت ناراحت هستیم که هر چند جستجوها و پیگیریها موثری انجام شده ولی آنطور که باید این مسئله دنبال نشده است. فارغ از این مسائل آنچه که مشخصا می خواهم به آن اشاره کنم اتفاقی است که چند هفته پیش رخ داد و می تواند به عنوان نقطه عطفی در روند پرونده ربودن امام موسی صدر محسوب شود. بعد از ربودن امام در سال 1359،علیرغم جنگهای داخلی لبنان ،خانواده ایشان به دادگاه لبنان شکایت کرد واین نهاد قضایی برای پیگیری موضوع، گروه تحقیق وتجسسی برای این کار ترتیب داد. دادستان کشور ایتالیا هم به دنبال ادعای لیبی مبنی بر اینکه امام موسی صدر وارد ایتالیا شده،گروه تحقیق و بررسی تشکیل داد و بعد از بازبینی و مطالعه کامل اسناد و مدارک اعلام کرد که این شخص یعنی امام موسی صدر به هیچ وجه از لیبی خارج نشده و اظهارات اولیه مسئولین لیبی دراین مورد جعلی است.بعد از مدتی جنگهای داخلی لبنان به اوج خود رسید و این قضیه تا حدودی به فراموشی سپرده شد.

در سال 1379 برای اینکه پرونده مختومه نشود ،خانواده ایشان مجددا شکایتی را به دادگاه عالی لبنان ارائه کرد.دادگاه عالی لبنان بعد از بررسی این موضوع ،این مسئله را به عنوان اقدام علیه امنیت ملی تشخیص داد و این بار با رنگ و بوی جدیدی این مقوله را مورد بررسی وموشکافی قرار داد.از آن تاریخ به بعد قاضی تحقیق در لبنان شروع به کار کرد وبعد از بررسیهای لازم اعلام کرد،ربودن ایشان در لیبی اتفاق افتاده و تحقیقات ادامه دارد.

وی به رای این دادگاه اشاره کرده و می گوید: در نهایت قاضی مذکور در سال 1384 افرادی که در جریان این آدم ربایی دخیل بودند مشخص نموده و حکم احضار همه آنها را برای باز جویی در دادگاه صادر کرد که قزافی و17 تن از مقامات لیبیایی در زمره این افراد محسوب می شوند.این احکام برای دادستانی لبنان فرستاده شد که خوشبختانه دادستان این کشور سه هفته گذشته همه احکام صادره از سوی قاضی را تایید کرده و دستور اعلام جرم برعلیه قزافی و 17 نفر از دولتمردان لیبیایی را صادر نمود. بنابراین امروز و در این شرایط قزافی وحکومت لیبی در جریان این پرونده مجرم شناخته شده و محل وقوع جرم در کشور لیبی به اثبات رسیده است.

فیروزان در پایان اظهار داشت: در حال حاضر می توانیم ادعا کنیم که از نظر حقوقی تثبیت شده است که امام زنده اند و همراه با همراهانشان در لیبی اند. برای ادامه پیگیریهای حقوقی نیز باید قاضی لبنانی دست به کار شود و با به کارگیری اهرمهای قانونی و بین المللی سرنوشت نهایی این پرونده را هر چه زودتر مشخص کند. البته در آخر نباید از این نکته غافل شد که در صورتیکه موجی در ایران و لبنان برای آزادی امام وتحت فشار قرار دادن قزافی صورت بگیرد،سهم موثر وخوبی در به سرانجام رسیدن هر چه زودتر این مسئله وآشکار کردن چهره مجرم واقعی این پرونده خواهد داشت.



منبع: جهان

ارسال شده در توسط محسن...
<      1   2   3   4   5   >>   >