سفارش تبلیغ
صبا ویژن

در التهاب انتظار فرج...

 

سید محمد خاتمی ،رییس جمهور سابق کشورمان در اولین اظهار نظر رسمی پس از اعلام کاندیداتوری مهدی کروبی از سوی حزب اعتماد ملی گفت:معتقدم پیش از اینکه بگوئیم چه کسی بیاید؛ باید از آن صحبت کرد که چگونه باید آمد؟

به گزارشرجانیوز به نقل از روابط عمومی بنیاد باران؛ سید محمد خاتمی طی سخنانی دردیدار با جمعی از نمایندگان اصناف ضمن اعلام این مطلب افزود:انتخابات بسیار مهم است .طبیعی است باید برنامه ای باشد که مشخص کند چه کارباید انجام شودو این برنامه باید منطبق بر شرایط موجود داخلی، منطقه ای، جهانی باشد ؛ما که در خلاء زندگی نمی کنیم ! با شعار هم نمی شود پیش رفت.

رییس بنیاد باران تاکید کرد:می توان روی افراد به این صورت فکر کرد که چه کسانی اگر بیایند آن موانع ساختاری کمتر روبروی آن خواهد بود ؟ ولو اینکه آن فرد مطلوبیت ایده آل که اکثریت می خواهند نداشته باشند و بتواند در مسیر درست کار کند.

رییس بنیاد باران در ادامه گفت: برای اینکه مملکت در مسیر آرمانهای انقلاب نظام و مردم باشد ودر جهت مصالح کشورصورت گیرد؛باید همه جهات را دید.

خاتمی افزود:برنامه باید بر خواسته های جدی مردم منطبق باشد ؛نه اینکه بگوئیم مردم این را می خواهند، ولی مردم چیز دیگری بخواهندو نیز مسائل باید با معیارهای علمی، دقیق تبیین شده باشد.

خاتمی اظهار داشت:فکر می کنیم اصلاح طلبان واقعی امرمبهمی ندارند که اگر در عرصه سیاسی، اقتصادی، بین المللی بیایند چه کار خواهند کرد؛به خیلی چیزها معتقدیم و سعی کرده ایم اینها بصورت برنامه باشد؛ از جمله برنامه چهارم که آن جور که باید و شاید پیگیری نشد.

خاتمی افزود:معلوم است در عرصه سیاست، روابط بین الملل، داخلی، فرهنگی، علمی و دانشگاهی، اقتصادی چه کارهایی میشود کرد و چه کارهایی باید کرد. البته به تناسب زمان و شرایط ممکن است بعضی محورها پررنگ تر باشد بعضی ها کمرنگ تر شود.

وی تصریح کرد:مهم این است که چقدر می توان امیدوار بود آن برنامه ها پیاده شود. دولت در یک مجموعه کار می کند دولت که فعال مایشاء نیست که هر کاری می خواهد انجام دهد !

سید محمد خاتمی تاکید کرد:بارزترین مشخصه نظام ما بعنوان ایرانی و کسی که انقلابمان رنگ و بوی دینی داشته و مردم به آن و به قانون اساسی رای داده اند.مبنای این نظام باید راستی و صداقت باشدزیرا یکی از خصوصیات ایرانی صداقت ؛راستی ،حق خواهی و حق پرستی است و اینکه مهمترین تکیه ادیان روی حق و صدق بوده است ؛اسلام هم بطور خاص روی راستی و درست عمل کردن تکیه کرده است.


ارسال شده در توسط محسن...