سفارش تبلیغ
صبا ویژن

در التهاب انتظار فرج...

 

سایت دفتر حفظ و نشر آثار مقام معظم رهبری(مدظله‌ا‌لعالی) متن سخنرانی منتشر نشده امام‌موسی صدر درباره ماه رمضان را در اختیار علاقه‌مندان قرار داده‌‌است.

به گزارش رجانیوز به نقل از ایکنا، پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت‌ آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای متن سخنرانی منتشر نشده امام موسی‌صدر درباره روزه و شب‌قدر را در دسترس کاربران قرار داده‌است.

این بخش که قسمتی از صفحه اصلی سایت دفتر حفظ و نشر را به خود اختصاص داده و با عنوان «عزیز گمشده» برای امام موسی‌صدر روی عکسی از وی در حالیکه فرزندش را در آغوش دارد، منتشر شده‌است.

کاربران با انتخاب این بخش وارد قسمتی می‌شوند که پیام حضرت ‌آیت‌الله خامنه‌ای مدظله‌العالی در کنگره‌ بزرگداشت امام موسى صدر نیز موجود است.

در قسمت پایین این پیام بخشی جداگانه برای متن سخنرانی طراحی شده‌است. این بخش متن سخنرانی منتشر نشده‌ای است از مجموعه‌ی «أحادیث السَحر» که امام موسی صدر در سال‌های 1975 تا 1977 در رادیوی رسمی لبنان ایراد کرده‌است.

در این فایل آمده‌است: «این‌ها آیاتی از سور‌ه‌ی دخان هستند؛ این سوره بدان علت که کلمه‌ی «دخان» در آن آمده است، دخان نامیده شده است و از سوره‌هایی است که در شب قدر می‌خوانند. این آیات ابتدایی، آشکارا نشان می‌دهد که سوره به‌طور مشخص به موضوع «لیلةالقدر» می‌پردازد. بنابراین بهتر است که ما نیز درباره‌ی همین موضوع صحبت کنیم؛ هرچند که موضوع پیچیده‌ای است و در میان مسلمانان جزو اسرار به‌شمار می‌آید».

امام موسی‌صدر در ادامه سخنان خود افزود: «این سوره مفهوم «لیلةالقدر» را روشن می‌کند؛ معنایی که با مفهوم شایع و رایج آن متفاوت است. چرا که می‌فرماید: «ما قرآن را در شبی مبارک نازل کردیم» و در سوره‌ی «إنا انزلناه فی لیلةالقدر» بر این تأکید شده که قرآن در شب قدر نازل شده، بنابراین «شب مبارک» همان شب قدر بوده که قرآن در آن شب نازل شده‌است».


ارسال شده در توسط محسن...