سفارش تبلیغ
صبا ویژن

در التهاب انتظار فرج...

 

هشدار معاون ستاد کل نیروهای مسلح مبنی بر اینکه "هرگونه تعرض به ایران آغاز جنگ جهانی است" بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های منطقه و جهان به همراه داشت.

به گزارشرجانیوز به نقل از فارس، خبرگزاری "فرانسه" گزارش داد، یکی از مقامات ارشد نظامی ایران هشدار داده است هر گونه حمله آمریکا یا اسرائیل به جمهوری اسلامی موجب آغاز یک جنگ جهانی تازه خواهد شد.

بنابر این گزارش، سردار مسعود جزایری معاون فرهنگی و تبلیغات دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح گفت هر گونه تهاجمی به ایران موجب آغاز یک جنگ جهانی می‌شود.

این خبرگزاری همچنین به نقل از خبرگزاری فارس گزارش داد: "عبد الرحیم موسوی" جانشین فرمانده ارتش ایران نیز اعلام کرد، ایران آمادگی دارد دشمنان خود را غافلگیر کند.

وی افزود: برخی از تجهیزات نیروهای مسلح کشورمان نیز اعلام شده است، اما چیزهای مهمی نیز پنهان هستند که در روز واقعه اثر خودش را نشان می‌دهد.

پایگاه خبری "المحیط" نیز با چاپ عکسی در حال خندیدن از محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهور کشورمان و تصویری عصبانی از جرج بوش رئیس جمهور آمریکا با تیتری درشت نوشت: ایران تهدید کرد که در صورت هر گونه تعرض به این کشور، جنگ جهانی دیگری به راه خواهد افتاد.

خبرگزاری "آلمان"، هشدار سرادار جزایری به آمریکا درباره پیامدهای دخالت واشنگتن در بحران قفقاز را بازتاب داد.

"رادیو و تلویزیون مصر" نیز گزارش داد، ایران درباره هر گونه تعرض به این کشور از سوی آمریکا یا اسرائیل و آغاز جنگ جهانی جدید هشدار داد.

این سایت خبری همچنین سخنان امیر سید عبدالرحیم موسوی جانشین جدید فرمانده کل ارتش را بازتاب داد که طی آن گفته بود: ایران آماده است در صورت لزوم دشمنان را با غافلگیری بزرگ و فراتر از تصورشان مواجه کند.

خبرگزاری "شینهوا" نیز ضمن بازتاب سخنان معاون ستاد کل نیروهای مسلح ایران نوشت: اظهارات سردار جزایری در حالی صورت می‌گیرد که گزارش‌ها از حضور بی سابقه ناوهای جنگی آمریکا و اروپا در منطقه خلیج فارس حکایت دارد.

خبرگزاری بحرینی "بنا" نیز از دیگر خبرگزاری‌های این منطقه بود که به انعکاس این خبر پرداخت به نقل از معاون فرهنگی و تبلیغات دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح اعلام کرد، هرگونه تعرض به ایران آغاز جنگ جهانی است.

این خبرگزاری به نقل از این مسئول بلندپایه نظامی ایران نوشت: زیاده‌خواهی‌های لجام گسیخته هیئت حاکمه آمریکا و صهیونیزم جهانی که برخی نمادهای آن در سودان، عراق، افغانستان و اخیرا در منطقه قفقاز بروز یافته است، رفته رفته جهان را به لبه پرتگاه نزدیک می‌کند.

سایت خبری "ایلاف" نیز به بازتاب این خبر پرداخت و گزارش داد، هشدار این مقام ایرانی در حالی صورت می‌گیرد که در ماههای اخیر مقامات اسرائیل از احتمال حمله نظامی به تاسیسات هسته‌ای ایران برای آنچه ممانعت ایران از دستیابی به سلاح هسته‌ای می‌نامند، سخن به میان می آورند.

به نوشته ایلاف، آمریکا نیز با تاکید بر اینکه گزینه نظامی را در قبال ایران ترجیح می‌دهد، ولی در عین حال به سبب آنچه بی‌توجهی ایران به درخواست‌های بین‌المللی مبنی بر توقف غنی‌سازی اورانیوم می‌خواند، هرگز اقدام نظامی علیه تهران را منتفی ندانسته است.
پایگاه خبری رادیو آمریکایی "سوا"، "الحره"، خبرگزاری روسی "نووستی"، پایگاه خبری "القدس" نیز سخنان معاون ستاد کل نیروهای مسلح را به طور وسیعی بازتاب دادند. شبکه خبری "فرانس 24" و نیز رادیو "مونت کارلو" نیز به انعکاس وسیع این خبر پرداختند.

سایت خبری العربیه نیز که از حمایت مالی عربستان سعودی برخوردار است از دیگر پایگاههای خبری بود که به انعکاس این خبر پرداخت و به نقل از سردار جزایری با تیتری درشت نوشت: هرگونه تعرض به ایران آغاز جنگ جهانی است.

العربیه در ادامه نوشت: ایران بارها تهدید کرده است با کشوری که خاکش مورد استفاده برای هجوم نظامی احتمالی علیه ایران قرار گیرد به عنوان دشمن برخورد خواهد کرد.


ارسال شده در توسط محسن...