سفارش تبلیغ
صبا ویژن

در التهاب انتظار فرج...

یکی از اعضای شورای مرکزی حزب اعتماد ملی در اعتراض به اعلام کاندیداتوری مهدی کروبی از عضویت در این حزب استعفا و انتقادات تندی را علیه مهدی کروبی مطرح کرد. 

به گزارش خبرنگار شهاب‌نیوز؛ مهدی آیتی، عضو شورای مرکزی اعتماد ملی در نامه‌‏ای به مهدی کروبی، دبیرکل این حزب به دلیل آنچه آن را مواضع نادرست حزب اعتماد ملی نسبت به جبهه اصلاحات عنوان کرد، از عضویت در شورای مرکزی این حزب استعفا کرد. کروبی نیز در پاسخ به این نامه، ضمن قدردانی از مهدی آیتی، با استعفای وی موافقت کرد. 

در این میان، آیتی طی گفتگویی با خبرگزاری ایلنا با انتقاد شدیداللحن از اعلام کاندیداتوری مهدی کروبی، آن را یک اشتباه بزرگ عنوان کرد و مدعی شد: آقای کروبی با این کار ضربه مهلکی به جریان اصلاحات وارد کرد. 

وی افزود: حزب اعتماد ملی با کاندیداتوری کروبی هم کوپن خاتمی را سوزاند و هم با توجه به آنکه کروبی شانسی برای پیروزی در انتخابات ندارد، امکان پیروزی اصلاح‌‏طلبان در انتخابات ریاست‌‏جمهوری را کاهش داد. 

آیتی گفت: در جلسه‌‏ای که اعضای شورای مرکزی حزب برای تصمیم‌‏گیری درباره کاندیداتوری مهدی کروبی برگزار کردند، از اینجانب به دلیل آنکه مخالف حضور وی در انتخابات ریاست‌‏جمهوری بودم، دعوت به عمل نیامد. 

عضو سابق شورای مرکزی حزب اعتماد ملی افزود: زمانی که همه اصلاح‌‏طلبان بر سر حضور خاتمی توافق دارند، این حرکت حزب اعتماد ملی نشان از پیگیری منافع شخص به جای منافع گروهی است. 

آیتی ابراز عقیده کرد: دعوت گروه‌‏های مختلف از آقای خاتمی برای حضور در انتخابات ریاست‌‏جمهوری در حال به نتیجه رسیدن بود و بسیاری از بزرگان اصلاحات نیز از ایشان حمایت می‌‏کردند که یکباره آقای کروبی خود را به عنوان کاندیدا معرفی کرد. 

وی افزود: مواضع حزب اعتماد ملی با مواضع جبهه اصلاحات به معنای عام تناقض دارد و این حزب بیشتر به دنبال منافع شخصی آقای کروبی است. 

آیتی گفت: آقای کروبی وقتی متوجه شد همه اصلاح‌‏طلبان برای حضور آقای خاتمی توافق کرده‌‏اند و با توجه به اینکه می‌‏دانست اعلام کاندیداتوری‌‏اش باعث می‌‏شود خاتمی قید حضور در انتخابات را بزند، ‌‏با اعلام کاندیداتوری خود خاتمی را خلع سلاح کرد. 

وی در پایان افزود: افراد بسیاری طی دو سال گذشته به دلیل برخی مواضع حزب اعتماد ملی از این حزب جدا شدند اما بنا بر برخی مصالح آن را مکتوب نکردند. 


ارسال شده در توسط محسن...