سفارش تبلیغ
صبا ویژن

در التهاب انتظار فرج...

 

یک موسسه وابسته به نومحافظه کاران آمریکا اعلام کرد، که مواضع آیت الله خامنه ای رهبر عالی ایران سیاست جرج بوش را نابود کرده است.

به گزارش رجانیوز به نقل از ایرنا،رئول مارک گرکت نویسنده این گزارش در سایت موسسه آمریکن اینتر پرایز با اشاره به این جمله مقام معظم رهبری که "اگر در برابر قدرت های مستکبر یک گام به عقب برداریم این مسئله باعث می شود تا آنها یک قدم جلوتر بیایند."

نوشت: کشورهای 1+5 در ژنو گردهم آمده بودند که ایران را وادار به تسلیم کنند ولی آیت الله خامنه ای اعلام کرد که تسلیم نخواهد شد." این گزارش می‌افزاید: "موافقت ایران با حضور برنز در نشست ژنو برای نشان دادن تسلیم آمریکا در برابر فناوری اتمی ایران بود."

در همین حال اوباما نامزد دموکرات‌های آمریکا طی سخنانی در جمع مجمع ملی حزب دموکرات، سیاست‌های بوش را در هشت سال گذشته شکست خورده دانست و اذعان کرد:‌ مقامات واشنگتن نمی‌توانند با اظهارات تند و خصمانه خود ایران را مهار کنند.

بیان شکست‌های آمریکا در قبال ایران از زبان رادیو سازمان سیا هم نکته جالبی است که باید به آن اشاره کرد. این رادیو با اشاره به هجدهمین دیدار رایس از فلسطین اشغالی و تلاش های وزیر جنگ رژیم صهیونیستی می‌نویسد: "باراک اوباما از رایس ضرورت تحریم شدیدتر ایران را خواستار شد و از عدم تحمل ایران هسته ای ایران سخن به میان آورد. اما این اظهارات در حالی بیان می‌شود که بر اساس تازه‌ترین گرایش‌ها، به رغم تصویب سه قطعنامه تحریمی علیه ایران در شورای امنیت،‌ کشورهای اتحادیه اروپا مانند آلمان معاملات خود با جمهوری اسلامی افزایش داده‌اند و آمریکا نیز اخیرا به صف این کشورها پیوسته است.

در این حال سفیر سابق آمریکا در سازمان ملل به عنوان یکی از عناصر متنفذ نومحافظه‌کار همچنان از پیشرفت دیپلماسی ایران و ناتوانی غرب در این زمینه خشمگین است. جان بولتون در گفت وگو با صدای آمریکا با اشاره به سپری شدن دو ماه از ارائه بسته پیشنهادی 1+5 به ایران و ناکامی در توقف غنی سازی اورانیوم می گوید: هدف اصلی ایران، اتلاف وقت است. فکر می کنم آنها به توانایی تکنولوژیک و علمی که بسیار پیچیده است دست یافته اند. به گمانم آنها می دانند چگونه پیش بروند و اکنون این بدان معناست که پیشرفت های آتی آنها برای به کارگیری ظرفیت اتمی شان کاملا وابسته به صلاحدیدشان خواهد بود. من معتقدم تحریم های شورای امنیت چندان کارا نبوده و تغییری در نحوه برخورد مقامات ایران ایجاد نکرده است.


ارسال شده در توسط محسن...