در التهاب انتظار فرج...

 

رئیس دانشکده خبر با بیان اینکه اگر گفتمان عدالت در کشور پایدار شود، دودمان جبهه کفر و نفاق به هم پیچیده می‌شود، گفت: همه مخالفان امام و گفتمان انقلاب در مقابل دولت نهم همسو شده و می‌خواهند با ایجاد جنگ تبلیغاتی و روانی، فضا را برای زمین‌گیر کردن دولت و گفتمان عدالت مشوش کنند.

به گزارش رجانیوز، روح الله احمدزاده کرمانی رئیس دانشکده خبر در گفتگو با فارس درباره سخنان اخیر مقام معظم رهبری در حمایت از دولت نهم، درباره مرزبندی میان انتقاد و تخریب، گفت: مقام معظم رهبری طی فرمایشات مهم و دقیقشان در جمع هیات دولت در مرزبندی میان انتقاد و تخریب به نکته ظریف و دقیقی اشاره کردند و آن این بود که ایشان معنای انتقاد را ارزشهای منصفانه‌ای دانستند که یک فرد کارشناس انجام می‌دهد.

وی افزود: این سخنان رهبری بدان معنا بود که یک فرد مجرب کارشناس باید از منظری حرفه‌ای نقایص و کاستی‌های حرکت دولت را مورد ارزشیابی و انعکاس قرار دهد؛ یادم است یک سایت از رسانه‌های مخالف دولت نهم، نکات نسنجیده مغرضانه‌ای را در قالب یک ستون ثابت توسط یک نوجوان به دولت منعکس می‌کرد که در واقع با مخاطب قرار دادن شخص دوم مملکت توسط آن نوجوان سعی در تخریب رئیس جمهور و حرکت دولت نهم داشت و جالب بود که ستون مزبور داعیه نقد را هم داشت.

احمدزاده ادامه داد: طبیعی است وقتی اغراض نفسانی و جاه‌طلبی‌ها و جهل و نادانی بر افراد حاکم شود، تخریب و تضعیف جای نقد منصفانه را می‌گیرد؛ چرا که نقد منصفانه ناظر به ضعفها و قوت‌ها از منظری کارشناسانه و خاستگاه دلسوزانه و متعهدانه دارد و با سیاه‌نمایی، منفی‌بافی و عناد فاصله بسیاری دارد.

رئیس دانشکده خبر در توضیح اینکه چرا رهبری مخالفت‌ها با دولت نهم را به جنگ احزاب تعبیر کردند، اظهار داشت: در جنگ خندق در سال پنجم پس از هجرت که به جنگ احزاب اشتهار دارد، تمام قبائل و گروه‌های دشمن با اسلام (اعم از مشرک و یهود) بر ضد اسلام با هم متحد شدند و نیروی عظیمی را برای محو اسلام و نابودی مسلمانان عازم مدینه کردند؛ چند نکته در این نبرد مهم و عظیم وجود داشت، نخست همگرایی کلیه مشرکان و یهودیان و ایجاد اتحاد علیه اسلام و دوم آخرین تلاش و ظرفیت دشمنان برای تعیین سرنوشت بود، آنچنان که نقل است که رسول گرامی اسلام (ص) فرمودند؛ "برز الایمان کله الی الشرک کله"، یعنی تمام ایمان در برابر تمام کفر قرار گرفت و سرنوشت آینده اسلام و شرک با این کارزار رقم می‌خورد.

وی افزود: قوم بنی نضیر که از پشت به پیامبر و سپاه اسلام خنجر زدند و با کفار مکه برای شکست سپاه اسلام همراه شدند که پیامبر بواسطه وحی از این ماجرا آگاهی یافتند و دستور اخراج آنها از مدینه را صادر فرمودند.

این تحلیلگر تصریح کرد: این جنگ و رویارویی مهم اسلام و کفر، با جنگ روانی گسترده ای از سوی جبهه کفر و نفاق روبرو شد که پیامبر بلافاصله بدون آنکه تحت تاثیر شایعات و جنگ روانی دشمن قرار گیرند با درایت و شهامت جمعی از بزرگان و فرماندهان اسلام را به مشورت فراخواند و شورای دفاعی تشکیل دادند که نظریه تدافعی حفر خندق از دل آن شورا جوشید که عملا دشمن را زمین‌گیر و خوار کرد و به شکست آنها انجامید.

احمدزاده ادامه داد: نکات "جنگ احزاب" از جمله همگرایی کلیه مخالفان علیه اسلام، آخرین فرصت تعیین سرنوشت جبهه مخالفان اسلام، از پشت و از درون خنجر زدن به اسلام و نهایتا ایجاد جنگ روانی علیه جبهه اسلام از جمله نکات مهمی است که با شرایط روز قابل مقایسه و تطبیق است.

وی تصریح کرد: دولت نهم که ناب‌ترین گفتمان پس از انقلاب در عرصه مدیریتی و اجرایی کشور و نزدیک‌ترین گفتمان به آرمان های انقلاب و اندیشه های حضرت امام (ره) است کلیه مخالفان امام (ره) و گفتمان انقلاب را همگرا و همسو کرده است و دشمنان در داخل و خارج با این دولت به جدال و ستیز جدی برخاسته‌اند.

این استاد دانشگاه تاکید کرد: اگر گفتمان عدالت در کشور نهادینه و پایدار بماند، دودمان جبهه کفر و نفاق در داخل و خارج به هم پیچیده خواهد شد.

رئیس دانشکده خبر گفت: نکته سوم در این خصوص که مستفاد از واقعه جنگ احزاب است این است که برخی از کسانی که کسوت دوست و حتی همراهی با نظام را بر تن کرده اند و منافقانه در جبهه اسلام استقرار یافته اند، هر گاه ببینند که بحث گفتمان سازی عدالت جدی است، شروع به تخریب، دروغ پراکنی، سیاه‌نمایی و منفی بافی می کنند؛ این افراد، اقشار و یا برخی احزاب و رسانه‌ها با ایجاد جنگ تبلیغاتی و روانی، فضای جامعه را آنقدر مشوش و غبارآلوده خواهند کرد که دولت نهم و گفتمان عدالت را مرعوب و زمین‌گیر کنند و از این حیث، مرور جنگ خندق یا احزاب بسیار درس آموز و قابل تامل است.

وی درباره تفاوت‌های ممتاز دولت نهم که سبب ایجاد اعتماد و حمایت از این دولت شده، اظهار داشت: همانطور که مقام معظم رهبری اشاره فرمودند، ویژگی‌های تعهد به گفتمان حضرت امام(ره)، پرکار بودن و مردمی بودن، همان سر و علت‌العلل محبوبیت شخص رئیس جمهور و دولت نهم در میان اکثریت مردم است.

احمدزاده تصریح کرد: باید به یاد داشت که حاکم در حکومت اسلامی نه مخدم مردم که خادم آن و نه ارباب و سلطان که مسئول و خدمتگزار آنها است و چون مسئول و مکلف است، تحقیقا برای انجام تکلیف و خدمت به مردم نباید شب از روز و دست از پا بشناسد و دائما در صدد حل مسائل و مشکلات امت اسلامی بر آید و مهم تر از همه، گفتمان مترقی بنیان‌گذار انقلاب اسلامی متعد و ملتزم وفادار باشد. یعنی ساده‌زیست، مردم دار، عدالتخواه، مبارز با مفسدان و رانت‌خواران و ویژه‌طلبان، استکبار ستیز و خاصه اسرائیل‌ستیز و آمریکاستیز باشد.


ارسال شده در توسط محسن...