سفارش تبلیغ
صبا ویژن

در التهاب انتظار فرج...

 

رئیس مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری اظهار داشت: اگر مرز مخالفت و نقد دولت شفاف شود، خواهیم دید که آنچه علیه دولت در جریان انجام است، بیش از هر چیز به یک جنگ فرسایشی شباهت تام دارد.

به گزارش رجانیوز، علیرضا ذاکر اصفهانی مشاور رئیس‌جمهور و رئیس مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری در گفتگو با فارس درباره سخنان اخیر مقام معظم رهبری در دیدار هیئت دولت درباره مرز نقد و تخریب، گفت: یکی از کارکردهای احزاب و مطبوعات آن است که به نمایندگی از شهروندان و به عنوان ناظرین اعمال حکومتی همواره عملکرد دولت‌ها را به نقد می‌کشند که نتیجه این فرایند بیش از هر چیز عاید دستگاه اجرایی می‌شود و این نتیجه به بهبود روش‌ها و اصلاح امور از ناحیه نهادهای اجرائی می‌انجامد.

وی افزود: برخی معنای نقد را با مچ‌گیری و تخریب و منفی‌بافی و سیاه‌نمایی مترادف می‌دانند، حال آنکه نقد به معنی تحلیل و نه الزاما توجه به وجه سلبی است؛ در خصوص نقد دولت نیز اینچنین است.

ذاکر اصفهانی ادامه داد: نقد به معنای تحلیل و بررسی عملکردها و برجسته سازی قوت‌ها و ضعف‌ها نه برای به چالش کشیدن و از میدان خارج کردن، بلکه قرار دادن آئینه‌ای مقابل عملکرد بوده و در ادامه آن ارائه طریق است؛ در واقع نقاد پس از در معرض دید قرار دادن واقعیات، در پاسخ به کاستی‌ها راه حل ارائه می‌کند؛ به تعبیری پس از آسیب‌شناسی و ارزیابی فرصت‌های بهبود و اصلاح به ارائه راهکار مناسب می‌پردازد. چنین فرایندی بر آمده از حسن نیت و صداقت اوست چرا که ما حصل تلاش نقاد تامین منافع ملی است که در تعقیب مساعدت به دستگاه اجرائی بدست می‌آید.

رئیس مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری اظهار داشت: به نظر می‌رسد آنچه که در طول سه سال گذشته از ناحیه برخی جریانات سیاسی و دشمنان داخلی و خارجی در رویارویی با دولت انجام شده، بیش از آنچه که جنبه نقد دولت باشد تحقیر و تخریب و مچ گیری بوده است.

وی افزود: نقدی که همواره در تاریخ ما مرسوم بوده و هم در دنیا به رسمیت شناخته شده است و به مورد اجرا در می‌آید. به نظرم در وهله اول باید به شناخت مفاهیم بپردازیم و بین این مفاهیم مرز بندی کنیم. در جریان این شفاف سازی است که پی می‌بریم آنچه که در جریان انجام است بیش از هر چیز به یک جنگ فرسایشی شباهت تام دارد.

ذاکر اصفهانی تصریح کرد: مخاطبین برخی رسانه ها، روزانه با مطالبی برخورد می‌کنند که به نظر می‌رسد از تکنیک‌های جنگ روانی بهره گرفته اند؛ در واقع تدارک‌دهندگان آن مطالب از شگردهای جنگ روانی برای اغوای خواننده استفاده می‌کنند و در این زمینه کافی است فقط صفحه اول برخی از روزنامه های صبح تهران را ملاحظه کنید.

مشاور رئیس‌جمهور ادامه داد: در روزنامه‌ها و رسانه‌های مذکور، تیترها بیش از آنچه که مطابق اصول و قواعد خبری و متن ژورنالیسم به کار گرفته شده باشند، در بطن خود تخریب، تحقیر و توهین را در بر دارند و جالب اینکه تیترها و سوژه‌ها حکایت از آن دارد که به صورت سازماندهی شده قرار بوده است اراده خاصی برای هدایت افکار عمومی اعمال شود. آیا این خبر جنگ احزاب نیست؟


ارسال شده در توسط محسن...
<   <<   6   7   8   9   10   >>   >