سفارش تبلیغ
صبا ویژن

در التهاب انتظار فرج...

حجت‌الاسلام‌ و المسلمین سیدحسن خمینی با اشاره به نقش آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در تاریخ انقلاب اسلامی گفت: شاید یکی از ماندگارترین و عمیق‌ترین کسانی که در جامعه ما بتوانند از امام صحبت کنند و از آنچه از دیرباز بر انقلاب گذشته سخن بگویند، حضرت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی هستند.
رییس و اعضای مجلس خبرگان رهبری صبح امروز با حضور در حرم مطهر امام خمینی(ره) با آرمان‌های رهبر کبیر انقلاب اسلامی تجدید میثاق کردند.

به گزارش ایسنا، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در مراسم ادای احترام خبرگان رهبری به مقام شامخ بنیانگذار نظام مقدس جمهوری اسلامی در سخنانی به تشریح نقش بی‌بدیل امام راحل در پیروزی و تداوم انقلاب شکوهمند اسلامی پرداخت و گفت: کسی تصور نمی‌کرد که بتوان در زمانی نسبتا کوتاه و با کمترین تلفات، ارکان رژیمی را به طور کامل دگرگون کرد و همه این برکات به ابعاد وجودی شخصیت والای حضرت امام(ره) برمی‌گردد.

وی با بیان این‌که امام با اطمینان کامل و بدون هیچ دغدغه‌ای فکر می‌کردند، تصمیم می‌گرفتند و جامعه را مدیریت می‌کردند، تصریح کرد: توجه به این نکته بسیار مهم است که ایشان چگونه توانستند جامعه‌ای که نمادش شاه و فضای یاس و افسردگی نسبت به هرگونه حرکت مبارزه طلبانه‌ای در آن حاکم بود را به جامعه‌ای پویا تبدیل کنند که همه هستی‌اش اسلام است.

رییس مجلس خبرگان رهبری، گذر از یک نظام لائیک و برپایی نظام جمهوری اسلامی را شاهکار حضرت امام خمینی(ره) دانست و افزود: امروز سند واقعی انقلاب اسلامی، رفتار و گفتار امام است که همه ما باید به آن تاسی کنیم. به ویژه اعضای مجلس خبرگان که بیش از دیگران وظیفه دارند در مسیر انتخاب و استمرار شرایط رهبری حرکت می‌کنند.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان ساخت: هر روز که از انقلاب اسلامی می‌گذرد احساس می‌کنم که باید درک ما از ابعاد وجودی امام خمینی(ره) بیشتر شود و امام را بیشتر و دقیق‌تر بشناسیم و معرفی کنیم.

آیت الله هاشمی رفسنجانی در پایان با گرامیداشت یاد و خاطره مرحوم حاج سیداحمد خمینی گفت: حاج احمد آقا هم در مبارزه و حیات امام و هم در چند سالی که پس از ایشان حضور داشتند به بهترین شکل وظیفه خود را در انتقال مفاهیم مورد نظر امام انجام دادند.

در این مراسم هم‌چنین حجت‌الاسلام‌ و المسلمین سیدحسن خمینی با اشاره به نقش آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در تاریخ انقلاب اسلامی گفت: شاید یکی از ماندگارترین و عمیق‌ترین کسانی که در جامعه ما بتوانند از امام صحبت کنند و از آنچه از دیرباز بر انقلاب گذشته سخن بگویند، حضرت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی هستند.

یادگار امام با تشریح وظیفه همگان در قبال آرمان‌های رهبر کبیر انقلاب اسلامی اظهار داشت: بی‌تردید وظیفه همه ما پاسداری از میراثی است که امام خمینی در جامعه باقی گذاشتند و این مسوولیت نه تنها ادای دین به معمار بزرگ و بنیانگذار جمهوری اسلامی که یک وظیفه الهی و تاریخی است.

وی با اشاره به دوران طاغوت، استبداد،‌ ولنگاری، بی‌بندوباری و دین گریزی را از ویژگی‌های این دوران دانست و خاطرنشان ساخت: کار بزرگ امام بازگرداندن دین، ‌آزادی و استقلال به عرصه جامعه بود. در تاریخ سرزمین ما جریان‌های بسیاری برای استقلال و آزادی تلاش کردند اما هیچ کدام سخن از دین نگفتند و عدم توفیق آنها هم از همین زاویه بوده است.

حجت‌الاسلام‌ و المسلمین سیدحسن خمینی ادامه داد: این برای نخستین بار بود که مردم در سیمای یک شخصیت پیامبر گونه، سه خواسته تاریخی خود یعنی آزادی، استقلال و اسلام را توامان می‌دیدند.

یادگار امام افزود: جامعه ما در سیمای رهبر کبیر انقلاب، خدا و معنویت، در سیره و روش ایشان، آزادی و استبداد ستیزی و در جوهره شخصیت امام(ره)، استقلال و هویت خود را یافت.

گفتنی است خبرگان رهبری هم‌چنین با حضور بر مزار مرحوم آیت‌الله توسلی و قرائت فاتحه، یاد و نام این یار دیرین امام و عضو سابق مجلس خبرگان رهبری را گرامی داشتند. 

ارسال شده در توسط محسن...
<   <<   6   7   8   9   10   >>   >